Clujeanca, pasionata de jurnalism, creative writing, blogging si online.

March 04 2011

Bilanțul Responsabilității Sociale pe 2010

Tagged Under : ,

Astăzi am ales să răspund şi eu solicitării de a face un bilanţ al campaniilor de responsabilitate socială desfăşurate în România în 2010. Aşadar, mi-am pus mintea şi capacitatea de analiză în funcţiune şi am purces la treabă. Iată ce a ieşit:

1. Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat în societate în 2010 şi de ce?
Uitându-mă puţin în urmă la anul ce a trecut, îmi sar în memorie destul de multe iniţiative de implicare socială pe care companii din varii domenii le-au demarat, însă, din punctul meu de vedere, cel mai mare impact şi vizibilitate le-au avut:
- Petrom (cu proiecte precum Ţara lui Andrei, Redescoperă România, cele de plantări de copaci): pentru că mi-au demonstrat că ştiu când şi cum să arate că le pasă de ceea ce îi înconjoară (la nivel de societate, mediu de afaceri, mediu natural), dar mai ales cu o constanţă demnă de admirat.
- Lafarge România (cu susținerea pentru “Let’s Do It, Romania!”, colaborarea cu Habitat for Humanity România în construirea de case pentru sinistrații din nordul Moldovei, susținerea dată pentru Ateliere Fără Frontiere): pentru efoturile reale făcute în implicarea în comunitate și pentru faptul că inițiativele lor nu au fost supraexpuse la nivel mediatic. Cum ar spune expresia, ”nu trebuie să știe dreapta ce face stânga”, cel puțin nu mereu.
- Raiffeisen Bank (care împreună cu Asociaţia Green Revolution au pus în aplicare proiectul ”I love velo”): pentru că sunt o mare iubitoare şi amatoare a mersului pe bicicletă, iar astfel de demersuri mi se par absolut utile oricărei persoane care e dornică de mişcare, dar care poate nu îşi permite să cumpere propria bicicletă.

2. În ce măsură marile companii au răspuns în 2010 aşteptărilor tale în privinţa implicării în societate?
Dacă e să fac o analiză de ansamblu a politicilor de CSR care şi-au făcut simţită prezenţa în 2010, aş putea formula necesitatea unor activităţi de implicare socială mult mai coerente. Am observat că organizaţiile preferă de cele mai multe ori să îşi orienteze politicile de CSR către varii arii de interes în acelaşi timp, motiv pentru care apare o oarecare inconsistenţă la nivelul mesajului pe care îl transmit publicului interesat.
De asemenea, puţine companii au reuşit să îşi desprindă exerciţiile de marketing social de activităţile de CSR în ansamblu, plus că există tendinţa accentuată de a alege implicarea în activităţi de mediu sau ecologice. În sine, lucrul acesta nu este rău deloc, doar că prefer să cred că oamenii din departamentele de CSR din companii pot fi mult mai creativi şi au capacitatea de a prospecta nevoi mult mai variate şi încă neexploatate la nivelul comunităţii în care îşi desfăşoară activitatea.

3. Ce aşteptări ai de la companii în privinţa responsabilităţii sociale pentru 2011?

Pentru 2011 mă aştept la o mai bună coordonare a activităţilor de CSR în strategii coerente, la o mai mare diversitate de programe, pentru mai multe categorii de probleme sau grupuri. Totodată, mi-aş dori o comunicare mai personalizată din partea companiilor în cadrul campaniilor de CSR, dar şi să vină cu alternative de implicare socială accesibile şi la îndemâna beneficiarilor lor direcţi.

4. Ce eşti dispus să faci pentru a le stimula pe companii să fie mai responsabile în 2011?
Mă gândesc că orice dovadă de implicare directă şi cu rezultate cuantificabile merită răsplătită în vreun fel, poate mai mult decât prin recunoştinţa permanentă a celor care beneficiază de programele de CSR în mod direct. Fie prin reducerea unor taxe, fie prin diplome, orice variantă merge şi mi se pare perfect motivată.
Cât despre companiile non-exemplare la nivel de implicare socială, varianta mea cea mai vehementă ar fi oprobriul, iar cea mai puţin dură: penalităţi din partea statului şi eventual premii şi titulaturi, dar în sens negativ, bineînţeles.

Sursa foto.

Comments:

(2) posted on Bilanțul Responsabilității Sociale pe 2010

Post a comment